Dossiê: Arena Constitutiva da Educação Superior a Distância: as regras do jogo e como o jogo é jogado
DOI:
https://doi.org/10.21573/vol34n12018.82461Abstract
Editorial do v. 34, n. 01, de 2018 da RBPAE
Dossiê: Arena Constitutiva da Educação Superior a Distância: as regras do jogo e como o jogo é jogado
Downloads
References
AGUM, R.; RISCADO, P.; MENEZES, M. Políticas Públicas: Conceitos e análise em revisão. Revista Agenda política, 2015, v. 3, n. 2, p. 12-42.
AMARAL, Nelson. C. PEC 241/55: a “morte” do PNE (2014-2024) e o poder de diminuição dos recursos educacionais. RBPAE, 2016, v. 32, n. 3, p. 653-673.
BRASIL. Instituto Nacional de Estudos e Pesquisas Educacionais Anísio Teixeira. Sinopse Estatística da educação Superior, 2016. Disponível em: < http://inep.gov.br/sinopses-estatisticas-da-educacao-superior>. Acesso em: 10 mar. 2018.
OLIVEIRA, João Ferreira de; LIMA, Daniela da Costa B. P. Pós-Graduação e Educação a Distância: Novos fins, natureza e Modus Operandi em construção. In: CASTRO, A. et al (Orgs.). Educação Superior em países e regiões de Língua Portuguesa: Desafios em Tempo de Crise. Lisboa, Portugal: Educa, 2018.
PEREIRA, L. C. B. Estado, aparelho do Estado e sociedade civil. Brasília: ENAP, 1995.
POCHMANN, Márcio. Estado e capitalismo no Brasil: a inflexão atual no padrão das políticas públicas do ciclo político da nova república. Educação e Sociedade, 2017, v. 38, n. 139, p. 309-330.
SOUSA, Lívia Soares de Lima; LIMA, Daniela da Costa Britto Pereira. Atos normativos do Conselho Federal de Educação e do conselho Nacional de educação: o desvelar da trajetória da educação superior a distância no Brasil. Eccos Revista Científica, São Paulo, n. 44, p. 143-158, 2017. Disponível em: < http://www4.uninove.br/ojs/index.php/eccos/article/viewFile/7886/3652>. Acesso em: 10 mar. 2018.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The Brazilian Journal Policy and Administration of Education of the Brazilian Association Policy and Administration of Education uses the Creative Commons - Attribution-Non-Commercial 4.0 International license as a basis for transferring rights, for open access journals (Open Archives Initiative - OAI). Open access means free availability on the Internet so that users can read, download, copy, distribute, print, search or reference the full text of the documents, process them for indexing, use them as input data for software programs, or use them for any other legal purpose, without financial, legal or technical barriers.
Authors who publish in this journal agree with the following terms:
- Authors retain the copyright and grant the journal the right to first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License that allows the sharing of the article with acknowledgment of authorship and initial publication in this Journal.
- Authors are authorized to assume additional contracts separately, for the non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg, publishing in an institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
- Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (eg, in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase impact and citation of published work.