Shore of Mud
DOI:
https://doi.org/10.22456/2179-8001.141886Keywords:
Arte Contemporânea, Fotografia, Emergência Climática, Crise Ambiental, EnchenteAbstract
Porto Alegre was a city colonized by Azoreans who settled on the shores of Lake Guaíba in the late 18th century. Over the course of two centuries, urban planning policies filled in areas bordering the lake with the intention of tripling the size of the Historic Center and surrounding neighborhoods.
In the May 2024 flood, one of the areas most affected by the waters that advanced in the city were those where there were landfills, such as the neighborhoods of Centro Histórico, Cidade Baixa and Menino Deus. This essay is a brief inventory that aimed to document the muddy water marks on iconic and residential buildings in these central regions of the capital of Rio Grande do Sul shortly after the waters were drained, when the Guaíba receded and returned to its normal bank.
Downloads
References
COTTON, Charlotte. A fotografia como arte contemporânea. São Paulo: Martins Fontes, 2013.
ROUILLÉ, André. A fotografia: entre documento e arte contemporânea. São Paulo: Senac, 2009.
Additional Files
Published
How to Cite
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2024 Marina Lorenzoni Chiapinotto

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho licenciado sob a Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0).
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista, como publicar em repositório institucional, com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista, quando for o caso.
Os artigos são de acesso aberto e uso gratuito, com atribuições próprias em atividades educacionais, de pesquisa e não comerciais.