ACADEMIC PRODUCTION ON HIGH SCHOOL REFORM: ANALYSIS CATEGORIES AND BIBLIOMETRIC INDICATORS (2016-2019)
DOI:
https://doi.org/10.21573/vol39n12023.112143Keywords:
High School Reform, Academic production, Analysis Categories, Bibliometric indicatorsAbstract
This article analyzed the recent academic production of the 2016-2019 period, produced in reaction to the current reform of high school (Law No. 13415/17). From the study of two segments of works composed of articles and theses/dissertations, the main categories of analysis and keywords were operated and, subsequently, using bibliometric indicators, the classification of the 18 works that had the greatest impact on academia. In summary, the works critically indicated the various implications, limits, and objectives of the reform without losing sight of the broader political, economic, and ideological context that gave rise to it.
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da União incidente sobre os recursos destinados à manutenção e desenvolvimento
do ensino de que trata o art. 212 da Constituição Federal, dá nova redação aos
incisos I e VII do art. 208, de forma a prever a obrigatoriedade do ensino de quatro
a dezessete anos e ampliar a abrangência dos programas suplementares para todas
as etapas da educação básica, e dá nova redação ao § 4º do art. 211 e ao § 3º do art.
e ao caput do art. 214, com a inserção neste dispositivo de inciso VI. Brasília,
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de 20 de junho 2007, que regulamenta o Fundo de Manutenção e Desenvolvimento
da Educação Básica e de Valorização dos Profissionais da Educação, a Consolidação
das Leis do Trabalho - CLT, aprovada pelo Decreto-Lei nº 5.452, de 1º de maio de
, e o Decreto-Lei nº 236, de 28 de fevereiro de 1967; revoga a Lei nº 11.161, de
de agosto de 2005; e institui a Política de Fomento à Implementação de Escolas
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