HYBRID EDUCATION IN HIGHER EDUCATION REGULATIONS AND ACADEMIC LITERATURE: ABSENCE AND POLYSEMIA

Ensino híbrido em regulamentações da Educação Superior e na literatura acadêmica: ausência e polissemia

Authors

DOI:

https://doi.org/10.21573/vol38n002022.123913

Abstract

The expression “hybrid” has been widely used, but it would not appear in Higher Education regulations and it seems to be mixed with others in the area. This article presents a research on the presence and conceptions of Blended Learning in regulations and in the Brazilian academic literature, based on a survey of articles and books, considering similarities and differences with similar terms. In general, the expression “hybrid” refers to a form of organization of the educational process, with the exception of the text released by the CNE for public consultation that focuses on “hybrid learning” and can guide regulations.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Jaciara de Sá Carvalho, UNESA

Doutora e mestre em Educação (USP), especialista em Gestão de Processos de Comunicação/Educomunicação (ECA/USP), bacharel em Comunicação (PUC-SP). É professora e coordenadora adjunta do PPGE da UNESA, editora-responsável pela Revista Educação e Cultura Contemporânea. Coordena o Grupo de pesquisa Conexões: Estudos e Pesquisas em Educação e Tecnologia (CEPETec).

Published

2023-01-13 — Updated on 2022-12-27

How to Cite

Martins, W. R., & Carvalho, J. de S. (2022). HYBRID EDUCATION IN HIGHER EDUCATION REGULATIONS AND ACADEMIC LITERATURE: ABSENCE AND POLYSEMIA: Ensino híbrido em regulamentações da Educação Superior e na literatura acadêmica: ausência e polissemia. REVISTA BRASILEIRA DE POLÍTICA E ADMINISTRAÇÃO DA EDUCAÇÃO, 38(00). https://doi.org/10.21573/vol38n002022.123913