FREIRE AND ITS CONTRIBUTIONS TO THINKING SCHOOLMANAGEMENT IN THE PANDEMIC CONTEXTO

Authors

DOI:

https://doi.org/10.21573/vol39n12023.115967

Keywords:

Education, Freire, School management, Pandemic

Abstract

The text presents reflections on school management, based on the contributions of Freire and other authors who provided theoretical support for quantitative-qualitative research, intending to identify the perceptions of teachers who work in basic education about their work during the context of the pandemic. The study used online questionnaires (110 respondents) and interviews with 7 teachers, over 5 days, bringing information about the working conditions in the ERE and the performance of school managers, showing mechanisms of control and oppression.

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Author Biography

Elita Betania de Andrade Martins, Universidade Federal de Juiz de Fora, Juiz de Fora, MG, Brasil

Professora Adjunta da Faculdade de Educação/UFJF, atuando na disciplina de Politicas Públicas e Gestão escolar. Doutora em Educação pela UFJF (2014), dedica seus estudos aos temas trabalho docente e autonomia . Coordenadora do grupo de pesquisa GESE que discute questões ligadas as políticas públicas, administração e sistemas de ensino. Tem experiências na educação, nas áreas de políticas públicas educacionais , gestão e formação de professores.

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Published

2023-03-16

How to Cite

Martins, E. B. de A. (2023). FREIRE AND ITS CONTRIBUTIONS TO THINKING SCHOOLMANAGEMENT IN THE PANDEMIC CONTEXTO. REVISTA BRASILEIRA DE POLÍTICA E ADMINISTRAÇÃO DA EDUCAÇÃO, 39(1). https://doi.org/10.21573/vol39n12023.115967