Locative media and augmented reality : potentialities for teaching geography in cyberculture

Authors

  • Wander Guilherme Rocha Carvalho Instituto de Geociências - Universidade Estadual de Campinas (Unicamp)
  • José Augusto Faria de Araújo

DOI:

https://doi.org/10.22456/1982-0003.85597

Keywords:

Locative media, Augmented Reality, Cyberculture.

Abstract

The emergence of new information and communication technologies reconfigures the human way of life, culture and relations with space. Locative media, which aggregate a specific informational content through access to GPS location, brings to the forefront new spatiality and potentialities, such as the use of augmented reality (RA) technology, which has been diffused and improved with games and applications launched each day, allowing the visualization of virtual elements in the real world, in real time, which is to promote new possibilities of interaction between these elements and users. This article will discuss the uses of augmented reality and its potential for Geography Teaching

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Wander Guilherme Rocha Carvalho, Instituto de Geociências - Universidade Estadual de Campinas (Unicamp)

Graduado em Geografia pela Universidade Estadual de Campinas (2015), atualmente é mestrando no Programa de Pós Graduação em Geografia da Universidade de Campinas (Unicamp). Foi bolsista CAPES PIBID sub-projeto Geografia (2014 a 2017) na mesma instituição. Tem experiência na área de Geografia, com ênfase em educação geográfica e as Tecnologias de Informação e Comunicação (TICs), é participante do Grupo de Estudos Ateliê de Pesquisas e Práticas em Ensino de Geografia (APEGEO).

Published

2018-09-12

How to Cite

ROCHA CARVALHO, W. G.; ARAÚJO, J. A. F. de. Locative media and augmented reality : potentialities for teaching geography in cyberculture. Para Onde!?, Porto Alegre, v. 10, n. 1, p. 83–89, 2018. DOI: 10.22456/1982-0003.85597. Disponível em: https://seer.ufrgs.br/index.php/paraonde/article/view/85597. Acesso em: 25 jun. 2025.