Ecdysis and retreat, or everything that is born is a rebento
Keywords:
retreat, photographic narrative, memory, life cycles, motherhoodAbstract
The present essay is one narrative of images of expressing the reflections, memories, imaginations and sensations experienced during the Covid-19 pandemic in Brazil and brings together photographs, self-portraits, watercolors and montages. A path through curves and labyrinths that is a product of a continuous and simultaneous movement from look to outside and walk inside. A set of images composed of a bioinspired narrative, where a thought the passage of time across sought after forms, gestures and fragments connected by the phantom lines of universes in transformation.
Downloads
References
AGAMBEN, Giorgio. Image and silence. Diacritcs, Vol. 40.2, p. 94–98, 2012.
AGAMBEN, Giorgio. Image et mémoire. Paris: Editions Hoëbeke, 1998.
INGOLD, Tim. Líneas: Una breve historia. Barcelona: Gedisa Editorial, 2015.
KRENAK, Ailton. O amanhã não está à venda. São Paulo: Companhia das Letras, 2020.
LATOUR, Bruno. Imaginar gestos que barrem o retorno da produção pré-crise. Tradução de Déborah Danowski e Eduardo Viveiros de Castro. 2020. Disponível em http://www.bruno-latour.fr/sites/default/files/downloads/P-202-AOC-03-20-PORTUGAIS_2.pdf Acessado em 18 de abril de 2021.
MANCUSO, Stefano. Revolução das plantas: Um novo modelo para o futuro. São Paulo: Ubu Editora, 2019.

Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Anelise dos Santos Gutterres

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
- Todo o conteúdo do periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons do tipo atribuição BY-NC.
- O envio dos trabalhos implica a cessão imediata e sem ônus dos direitos de publicação para a revista, a qual é filiada ao sistema Creative Commons, atribuição CC BY-NC (https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/). O autor é integralmente responsável pelo conteúdo do artigo e continua a deter todos os direitos autorais para publicações posteriores do mesmo, devendo, se possível, fazer constar a referência à primeira publicação na revista. Esta não se compromete a devolver as contribuições recebidas.
- O(s) autor(es) que submete (m) artigos para publicação na Revista Fotocronografias são legalmente responsáveis pela garantia de que o trabalho não constitui infração de direitos autorais, isentando a Revista Fotocronografias quanto a qualquer falha quanto a essa garantia.