WORKING CONDITIONS OF ELEMENTARY TEACHERS DURING THE COVID-19 PANDEMIC

Authors

DOI:

https://doi.org/10.21573/vol39n12023.122318

Keywords:

Faculty, Covid-19, Occupational Health, Working Conditions

Abstract

The objective was to investigate the working conditions of Elementary School teachers during the COVID-19 pandemic. It is a qualitative, descriptive, and exploratory study. It was attended by 44 Elementary School teachers through semi-structured online interviews. Discursive Textual Analysis was used. Adaptations were identified in the structure and infrastructure of teachers and students during this period, difficulties in trying to reconcile work with life, as well as changes in the teaching-learning process.

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Author Biographies

Raissa Garcia Brum, Universidade Federal do Rio Grande (FURG), Rio Grande, RS, Brasil

Mestre em Enfermagem pelo Programa de Pós-Graduação em Enfermagem da Universidade Federal do Rio Grande (2022). Graduada em Enfermagem pela Universidade Federal do Rio Grande (2019). Atualmente discente do Curso de Doutorado no Programa de Pós-Graduação em Enfermagem da Universidade Federal do Rio Grande. Pesquisadora do Núcleo de Estudos e Pesquisas em Saúde - NEPES.

Laurelize Pereira Rocha, Universidade Federal do Rio Grande (FURG), Rio Grande, RS, Brasil

Doutora em Enfermagem pelo Programa de Pós-Graduação em Enfermagem da Universidade Federal do Rio Grande (2014). Mestre em Enfermagem pelo Programa de Pós-Graduação em Enfermagem da Universidade Federal do Rio Grande (2012). Graduada em Enfermagem pela Universidade Federal do Rio Grande (2009). Docente na Escola de Enfermagem da Universidade Federal do Rio Grande. Coordenadora adjunta do Programa de Pós Graduação em Enfermagem da Universidade Federal do Rio Grande. Pesquisadora do Núcleo de Estudos e Pesquisas em Enfermagem - NEPES.

Deciane Pintanela de Carvalho, Universidade Federal de Pelotas(UFPEL), Pelotas, RS, Brasil

Doutora em Enfermagem pelo Programa de Pós-Graduação em Enfermagem (2020). Mestre em Enfermagem pelo Programa de Pós-Graduação em Enfermagem (2017). Graduada em Enfermagem pela Universidade Federal do Rio Grande (2014). Atualmente atua como Enfermeira da Coordenação de Saúde e Qualidade de Vida da Pró-Reitoria de Gestão de Pessoas da Universidade Federal de Pelotas. Pesquisadora do Núcleo de Estudos e Pesquisas em Saúde - NEPES.

Jamila Geri Tomaschewski Barlem, Universidade Federal do Rio Grande (FURG), Rio Grande, RS, Brasil

Doutora em Enfermagem pelo Programa de Pós-Graduação em Enfermagem da Universidade Federal do Rio Grande (2014). Mestre em Enfermagem pelo Programa de Pós-Graduação em Enfermagem da Universidade Federal do Rio Grande (2012). Graduada em Enfermagem pela Universidade Federal do Rio Grande (2010). Docente na Escola de Enfermagem da Universidade Federal do Rio Grande. Coordenadora do Programa de Pós Graduação em Enfermagem da Universidade Federal do Rio Grande – (2023-2024). Líder e Pesquisadora do Núcleo de Estudos e Pesquisas em Enfermagem - NEPES. Pesquisadora do CNPq – PQ2.

Rosemary Silva da Silveira, Universidade Federal do Rio Grande (FURG), Rio Grande, RS, Brasil

Doutora em Enfermagem e Obstetrícia pela Universidade Federal de Santa Catarina (2006). Mestre em Enfermagem pela Universidade Federal de Santa Catarina (2000). Graduada em Enfermagem e Obstetrícia pela Faculdade de Enfermagem Nossa Senhora Medianeira (1987). Docente na Escola de Enfermagem da Universidade Federal do Rio Grande e no Programa de Pós Graduação em Enfermagem da Universidade Federal do Rio Grande. Pesquisadora do Núcleo de Estudos e Pesquisas em Enfermagem - NEPES.

Suelen Gonçalves de Olveira, Universidade Federal do Rio Grande (FURG), Rio Grande, RS, Brasil

Mestre em Enfermagem pelo Programa de Pós-Graduação em Enfermagem da Universidade Federal do Rio Grande (2019). Graduada em Enfermagem pela Universidade Federal do Rio Grande (2015). Atualmente discente do Curso de Doutorado no Programa de Pós-Graduação em Enfermagem da Universidade Federal do Rio Grande. Atua como enfermeira supervisora dos estágios finais da Graduação em Enfermagem da Universidade Federal do Rio Grande. Pesquisadora do Núcleo de Estudos e Pesquisas em Saúde - NEPES.

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Published

2023-06-19

How to Cite

Brum, R. G., Rocha, L. P., de Carvalho, D. P., Tomaschewski Barlem, J. G., da Silveira, R. S., & de Olveira, S. G. (2023). WORKING CONDITIONS OF ELEMENTARY TEACHERS DURING THE COVID-19 PANDEMIC. REVISTA BRASILEIRA DE POLÍTICA E ADMINISTRAÇÃO DA EDUCAÇÃO, 39(1). https://doi.org/10.21573/vol39n12023.122318