Some possibilities of comics as resources of the History teaching practice in Basic Education
Keywords:
História, Educação, História em QuadrinhosAbstract
In this article we want to present to a History teacher/researcher some alternatives to use comics as didactic resources in their classes. With this text, we try to demonstrate how to use comics as a useful tool for learningship, to enroll the students in some concepts and problematize some complex themes. In this article we choose diferent comics to sugest that for history teacher enjoy some reflections and produce his own classes based in comics. We choose some comics easily find in comic shops or bookstores and on the internet. However, we chose do not use some largely know comics, such as Turma da Mônica or super-heroes. For this article, we use some history authors, theory of comics authors, and social communication authorsDownloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2019-03-01
How to Cite
SANTOS, rodrigo otávio dos. Some possibilities of comics as resources of the History teaching practice in Basic Education. Revista Aedos, [S. l.], v. 10, n. 23, p. 354–373, 2019. Disponível em: https://seer.ufrgs.br/index.php/aedos/article/view/85132. Acesso em: 29 apr. 2025.
Issue
Section
Articles
License
Todo o conteúdo do periódico, exceto nos locais em que está identificado, é licenciado sob uma Licença Creative Commons de atribuição BY.
Os direitos autorais dos trabalhos publicados na revista pertencem ao(s) autor(es). Não haverá qualquer pagamento pela publicação nas versões online da revista Aedos. As opiniões emitidas no trabalho, bem como a revisão de língua portuguesa, inglesa ou francesa e estilo de redação, são de responsabilidade exclusiva do(s) autor(es). Os trabalhos que não contemplarem as normas editoriais não serão avaliados para publicação nem devolvidos aos autores. A remessa de originais implica na aceitação destas condições.