What Role could Presence Play in the Practices of Academia? On the performativity of theory in the context of Performance Philosophy
Palavras-chave:
Presence, Performance Philosophy, Formats of Knowledge, Interdisciplinarity, Performative ContradictionsResumo
The dialogue discusses the role presence could be permitted to play in academic situations of co-presence with others (in comparison to the importance of presence in artistic contexts). It ponders the extent to which conventional academic forms, quite apart from seeking to guarantee objectivity in theory, actually pre-determine, or in fact limit, the communicability of theoretical content. The conversation points to the need for a new dramaturgical attentiveness to the performativity of theory and calls for an innovative approach to the formats in which the questions and results concerning various fields in the humanities could be presented and negotiated more successfully.
Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Os leitores são livres para transferir, imprimir e utilizar os artigos publicados na Revista, desde que haja sempre menção explícita ao(s) autor (es) e à Revista Brasileira de Estudos da Presença e que não haja qualquer alteração no trabalho original. Qualquer outro uso dos textos precisa ser aprovado pelo(s) autor (es) e pela Revista. Ao submeter um artigo à Revista Brasileira de Estudos da Presença e tê-lo aprovado os autores concordam em ceder, sem remuneração, os seguintes direitos à Revista: os direitos de primeira publicação e a permissão para que a Revista redistribua esse artigo e seus meta dados aos serviços de indexação e referência que seus editores julguem apropriados.
Este periódico utiliza uma Licença de Atribuição Creative Commons.