Between Tale and Parody: Pina Bausch and her re-readings in the Brazilian academic research
Palavras-chave:
Pina Bausch. Narratives. Research. Giorgio Agamben. Dance.Resumo
The paper is a philosophical reflection from a survey of the academic productioncarried through in Brazil on the work of the German choreographer Pina Bausch. This survey was
accomplished in digital platforms, comprising the period from 1988 to 2018, and included articles
published in journals, book chapters, books, dissertations and theses. Thus, the present investigation intends
to inquire in which way such approaches are close to Bausch's work, whether directly or indirectly. Concepts
of image, parody and tale are used to reflect, with the input of Giorgio Agamben and Walter Benjamin's
philosophy – in a collateral form –, on the paradoxes of the research at issue.
Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Os leitores são livres para transferir, imprimir e utilizar os artigos publicados na Revista, desde que haja sempre menção explícita ao(s) autor (es) e à Revista Brasileira de Estudos da Presença e que não haja qualquer alteração no trabalho original. Qualquer outro uso dos textos precisa ser aprovado pelo(s) autor (es) e pela Revista. Ao submeter um artigo à Revista Brasileira de Estudos da Presença e tê-lo aprovado os autores concordam em ceder, sem remuneração, os seguintes direitos à Revista: os direitos de primeira publicação e a permissão para que a Revista redistribua esse artigo e seus meta dados aos serviços de indexação e referência que seus editores julguem apropriados.
Este periódico utiliza uma Licença de Atribuição Creative Commons.