Impersonal Presences: tones of human in the landscape-scene

Autores

  • Maria Clara Ferrer (Universidade Federal de São João del-Rei ‒ UFSJ, São João del-Rei/MG, Brazil) Universidadade Federal de Sao Joao Del Rei

Palavras-chave:

Presence, Landscape-Scene, Non-Anthropocentric Aesthetics, Goebbels, Régy

Resumo

Considered as an acting feature, presence is generally approached from the actor’s perspective. Disrupting this conception, this work intends to grasp presence as a relational, not a personal quality. For this purpose, two performances will be analyzed: Heiner Goebbels’s Stifters Dinge and Claude Régy’s Variations on death. Created as landscapes, both performances develop a non-anthropocentric aesthetics of the scene and allow envision presence as a perception phenomenon and from the point of view of the audience activity.

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Biografia do Autor

Maria Clara Ferrer (Universidade Federal de São João del-Rei ‒ UFSJ, São João del-Rei/MG, Brazil), Universidadade Federal de Sao Joao Del Rei

Diretora

Professora doutora no curso de graduçao e pos-graduçao do Teatro da Universidade Federalde Sao Joao del Rei. Elementos plasticos da cena e direçao.

Publicado

2017-09-21

Como Citar

Ferrer (Universidade Federal de São João del-Rei ‒ UFSJ, São João del-Rei/MG, Brazil), M. C. (2017). Impersonal Presences: tones of human in the landscape-scene. Revista Brasileira De Estudos Da Presença, 7(3), 626–648. Recuperado de https://seer.ufrgs.br/index.php/presenca/article/view/75456

Edição

Seção

Presença e seus Campos de Relações