Theatre History and Performance: the Archive’s Unruliness as Method

Autores

  • Isabel Pinto (Universidade Católica Portuguesa – Lisbon, Portugal) Centro de Estudos de Comunicação e Cultura

Palavras-chave:

Manuscripts, Memory, Performance, Archive, Digital Historicism

Resumo

By reviewing the notion of archive (Derrida, 1995) that underlies Theatre History research, performance is here presented as a new methodological insight. As such, it allows for a cross disciplinary look into the historical sources, and, at the same time, a renewed embodiment of cultural heritage. This latter aspect, here illustrated by the description of three performances, relates to the international initiative performing the archive (Osthoff, 2009; Jackson; Kidd, 2011; Borggreen; Gade, 2013), which aims at both the public and social dimension and the transformative dynamics of cultural heritage. 

Downloads

Não há dados estatísticos.

Publicado

2022-10-13

Como Citar

Pinto (Universidade Católica Portuguesa – Lisbon, Portugal), I. (2022). Theatre History and Performance: the Archive’s Unruliness as Method. Revista Brasileira De Estudos Da Presença, 5(3), 507–532. Recuperado de https://seer.ufrgs.br/index.php/hcpa/management/settings/website/index.php/presenca/article/view/56770

Edição

Seção

Pesquisa em Artes Cênicas

Artigos Semelhantes

<< < 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 > >> 

Você também pode iniciar uma pesquisa avançada por similaridade para este artigo.