Postpartum women’s level of comprehension of newborn care instructions at a rooming-in facility
Palavras-chave:
Rooming-in, newborn, postpartum period, nursing careResumo
Introduction: This study aimed to assess the postpartum women’s level of comprehension of newborn care practices taught at a rooming-in facility.
Methods: In this cross-sectional study, a Likert scale was used to assess the participants’ level of comprehension of the postpartum instructions provided by the nursing staff at a maternity ward of a teaching hospital in southern Brazil.
Results: A total of 196 women were interviewed. The analysis of the overall level of comprehension of newborn care instructions, assessed by means of Likert scale scores, was considered satisfactory, with a mean comprehension of 77.19% (SD: 17.3%) and a median comprehension of 80% (IQR: 70-90).
Conclusion: The newborn care instructions provided by the nursing staff at a rooming-in facility were satisfactorily understood by the postpartum women.
Keywords: Rooming-in; newborn; postpartum period; nursing care
Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).