Drawing as memory and survival; painting and its relationship with history
DOI:
https://doi.org/10.22456/2179-8001.80128Palavras-chave:
Interview. Carlos Zílio. Art and politics. New Brazilian Objectivity. Painting.Resumo
In an interview with Sheila Cabo Geraldo, visual artist Carlos Zílio recalls aspects of a trajectory that turned him into a reference in the field of art in Brazil since the second half of the 1960s. The conversation emphasizes, above all, the artist’s political engagement, his imprisonment and the possible ways of resistance in that period; it also reviews the interaction with his generational peers (Gerchman, Vergara, Dias) with Iberê Camargo and French art historian Hubert Damisch. Finally, it discusses his perception about painting itself and his notion of an encounter with a “ground zero” of painting in the 1970s, projecting its chances of permanence in contemporary times.Downloads
Não há dados estatísticos.
Referências
Interview.
Arquivos adicionais
Publicado
2018-06-02
Como Citar
Geraldo, S. C., & Zílio, C. (2018). Drawing as memory and survival; painting and its relationship with history. PORTO ARTE: Revista De Artes Visuais, 22(37). https://doi.org/10.22456/2179-8001.80128
Edição
Seção
Versão | Version
Licença
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho licenciado sob a Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0).
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista, como publicar em repositório institucional, com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista, quando for o caso.
Os artigos são de acesso aberto e uso gratuito, com atribuições próprias em atividades educacionais, de pesquisa e não comerciais.