The studio as study: reflections on the establishment of doctoral programmes in fine art
DOI:
https://doi.org/10.22456/2179-8001.44082Palavras-chave:
art and research, doctorate in fine art, art school, doctoral programmesResumo
This article joins the debate on the exact nature of the doctorate in fine art, a well-established qualification in some countries but more recent venture across art schools in the United Kingdom and the United States. Taking as a starting point the experience of establishing and developing the doctoral programme of the Ruskin School of Drawing and Fine Art at the University of Oxford, I address questions of the overall rationale for the introduction of this research degree, the integration of fine art graduate programmes within the research environment of larger academic institutions, as well as the orientation and components of doctoral projects. A further question that is raised is the danger of loss of autonomy and the excessive academicization of artistic practice and its potential deterioration into illustration of theoretical ideas.Downloads
Não há dados estatísticos.
Arquivos adicionais
Publicado
2013-12-08
Como Citar
Reed-Tsocha, K. (2013). The studio as study: reflections on the establishment of doctoral programmes in fine art. PORTO ARTE: Revista De Artes Visuais, 19(33). https://doi.org/10.22456/2179-8001.44082
Edição
Seção
Versão | Version
Licença
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho licenciado sob a Creative Commons Atribuição-NãoComercial-CompartilhaIgual 4.0 Internacional (CC BY-NC-SA 4.0).
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista, como publicar em repositório institucional, com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista, quando for o caso.
Os artigos são de acesso aberto e uso gratuito, com atribuições próprias em atividades educacionais, de pesquisa e não comerciais.