A Dialogue on the Banks of the Ganges: Gordon Craig and Ananda Coomaraswamy
Palavras-chave:
Edward Gordon Craig, Über-marionette, Interculturalism, Theatre, Eastern TheatreResumo
This paper analyzes the dialogue between Edward Gordon Craig and Ananda Coomaraswamy, a historian of Indian art, as the launching point of the investigative universe known as intercultural theatre, and the consequences of this dialogue
in the thought of the British director, challenging his creation of the Über-marionette. From this dialogue, the text presents Gordon Craig’s cautious stance on trade between cultural traditions. Those inherent idiosyncrasies in these exchanges, which populated the research throughout the 20th and early 21st centuries, are problematized in this article. The debate’s cyclical aspect is exemplified, recovering the clash between Rustom Bharucha, severe critic of Western attempts to Interculturalism, and Richard Schechner, one of the mentors of intercultural theatre.
Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Os leitores são livres para transferir, imprimir e utilizar os artigos publicados na Revista, desde que haja sempre menção explícita ao(s) autor (es) e à Revista Brasileira de Estudos da Presença e que não haja qualquer alteração no trabalho original. Qualquer outro uso dos textos precisa ser aprovado pelo(s) autor (es) e pela Revista. Ao submeter um artigo à Revista Brasileira de Estudos da Presença e tê-lo aprovado os autores concordam em ceder, sem remuneração, os seguintes direitos à Revista: os direitos de primeira publicação e a permissão para que a Revista redistribua esse artigo e seus meta dados aos serviços de indexação e referência que seus editores julguem apropriados.
Este periódico utiliza uma Licença de Atribuição Creative Commons.