O Aprendizado do alemão-padrão por alunos bilíngües: pesquisas e ações

Autores

  • Karen Pupp Spinassé UFRGS

Resumo

This paper aims to contribute to the rich discussion that has been developed in this journal throughout previous editions. Many authors have already written here about their considerations and praxis regarding bilingualism, bilingual contexts and bilingual education from different perspectives. Thus, this paper also brings to discussion aspects of the education in bilingual settings in Brazil, where people speak Portuguese and a variety of German basis called Hunsrückisch as their mother tongue. Moreover, this paper aims to be an account of results from different researches, which deal with the advantages of speaking dialect to learn standard German and the prejudices, learners coming from minority languages confront.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Biografia do Autor

Karen Pupp Spinassé, UFRGS

Professor Adjunto UFRGS; Mestrado em Literatura Alemã e Americanística (1984, FU Berlim - Alemanha); Doutorado Literatura Comparada (2002, IL - UFRGS); Professor do Instituto Goethe em Berlim, São Paulo e Porto Alegre; Leitor do DAAD na Universidade do Porto, Portugal; Professor visitante na UFRGS; Desde 1995, professor efetivo do Setor de Alemão/Instituto de Letras/UFRGS; Chefe do Departamento de Línguas Modernas (2003-2005); Pós-Doutorado na Rheinische Friedrich Wilhelms Universität em Bonn, Alemanha (2005-2006); Coordenador das Literaturas Estrangeiras Modernas no Programa de Pós-Graduação em Letras/UFRGS (2007-2009).

Downloads

Como Citar

Spinassé, K. P. (2009). O Aprendizado do alemão-padrão por alunos bilíngües: pesquisas e ações. Contingentia, 4(2). Recuperado de https://seer.ufrgs.br/index.php/contingentia/article/view/11421

Edição

Seção

Linguística