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Ações de formação em EJA nas prisões: o que pensam os professores do sistema prisional do Ceará?

Educational activities of adults and youth in prisons: what teachers think of the prison system of the state of Ceará?

Resumos

O texto relata as principais ações de Educação de Jovens e Adultos (EJA) que são desenvolvidas com profissionais do Sistema Prisional do Ceará. Atualmente, no Brasil são desenvolvidas tão somente duas ações de formação de professores do Sistema Prisional, no nível de especialização, uma delas executada no Ceará. Cabe destacar outras ações desenvolvidas no Ceará: formação de 220 agentes prisionais; análise de dados secundários da PNAD/2007 - Suplemento de EJA; financiamento de projetos de pesquisa pelo CNPq; formação de novos pesquisadores no nível de mestrado; articulação da Universidade Federal do Ceará (UFC) com o Ministério da Educação, com a Escola de Gestão Penitenciária e Ressocialização e com a Secretaria de Justiça e Cidadania.

Educação de Jovens e Adultos (EJA); Educação Prisional; Formação de Professores


This paper reports the main educational activities of young people and adults which have been developed aimed at professionals in the prisons of Ceará state. Currently in Brazil are developed merely two actions of teacher Prison System, the level of expertise, one of which is running in Ceará state. In addition to this action, fit note, in Ceará, actions for the training of 220 prison officers, the secondary data analysis of PNAD/2007 - Supplement EJA; funding of research projects by CNPq, the training of new researchers in the master's level; the formation of new researchers in the master's level, the articulation of the UFC with the Ministry of Education, with Penitentiary School of Management and Resocialization and the Department of Justice and Citizenship.

Youth and Adults Education; Prison Education; Teacher Training


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Datas de Publicação

  • Publicação nesta coleção
    21 Mar 2013
  • Data do Fascículo
    Mar 2013

Histórico

  • Recebido
    16 Jul 2012
  • Aceito
    29 Dez 2012
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